uitwisseling 2018 vrijdag 20 april

dag 1 reis naar Kfar Saba en ontvangst bij gastgezinnen

Onze reis met 24 personen naar Israël, begon rond 07:00 uur en het geheel verliep voorspoedig.

Iedereen was ruim op tijd aanwezig bij het Minervaplein en welgemoed begon onze reis naar Schiphol. Wonderlijk genoeg waren er geen files op de A4 en de buschauffeur reed daarbij ook met constante snelheid op de middenbaan. Maar bij de invoegstrook naar Schiphol ging het mis. Heel ongebruikelijk voor die plek stond daar een file, die maar langzaam doorschoof. Na wat wachten konden we uiteindelijk de vertrekhal betreden om in te checken bij de EL AL toegang. En zo konden we, na het genot van één of twee koppen koffie in de hal, het vliegtuig instappen.

Via een soepele reis, met de aangeboden maaltijd, komen we in Kfar Saba aan. Ook daar worden we, dankzij de uitstekende organisatie van het comité van de gemeente Kfar Saba, opgehaald met een bus om naar het Sapir Center in Kfar Saba gebracht te worden, waar de gastgezinnen ons verwelkomden. De ontvangst was hartelijk en voor velen een weerzien, het was een heel kabaal in de hal.

Een parkachtige open ruimte, die voorzien is van diverse niveaus en omsloten door gebouwen van de gemeente, zoals kantoren, de bibliotheek, scholen en de 'Culture Hall'.

In de auto's van de gastgezinnen ervaren we al iets van Kfar Saba en van het lekkere weer. Als we 's avonds bij de gastgezinnen aan tafel zitten en de heerlijkste gerechten voorgeschoteld krijgen, weten we: de uitwisseling is begonnen!