2013 filmavond

De stichting heeft samen met Filmhuis Lumen een Israëlische filmavond georganiseerd. Met deze samenwerking hopen Filmhuis Lumen en onze stichting in de twee filmvoorstellingen begrensde vooroordelen te openen en het hedendaagse Israël (en haar actuele politiek-culturele problemen) van een andere kant te tonen.

Er zijn twee filmvoorstellingen vertoond:

The Invisible Men is een documentaire die gaat over Palestijnse homo's die vluchten naar Israël, waar ze wel openlijk homoseksueel kunnen zijn, maar illegaal een verborgen leven leiden.

Bij deze film is de Israëlische documentairemaker Yariv Mozer aanwezig. Zijn komst en verblijf is mogelijk gemaakt door diverse sponsors, die door onze stichting zijn benaderd. In Israël heeft Frits de Wit de nodige contacten gelegd om de vertoning van deze film mogelijk te maken.

In Le Fils de l'autre ontdekt een Israëlische jongen vlak voor zijn achttiende verjaardag niet Joods maar Palestijns te zijn.