2009 tentoonstelling TOP

Hier werd een expositie gehouden van de 4 jumelagesteden en de twee zustersteden Mamelodi/Tshwane en Esteli. Een tentoonstelling, die een goed inzicht heeft gegeven op deze steden. Iedereen kon een bezoek brengen aan deze tentoonstelling en zo kreeg je een goed inzicht in de dingen waar de Stichtingen mee bezig zijn.
naar de foto's

Als afsluiting werd een mini-filmfestival gehouden, onze Stichting vertoonde 'To die in Jerusalem'.

korte inhoud
Bom aanslag in Jeruzalem, zelfmoordaanslag door Palestijns meisje, waarbij o.a. een Israëlisch meisje van dezelfde leeftijd is omgekomen. Er volgen diverse ontmoetingen o.l.v. Hilla Medalia tussen de moeders van de beide meisjes om het verlies van hun kind te bespreken en wat er aan gedaan zou kunnen worden om aanslagen tegen te gaan.
Een film met een boodschap. Deze avond hebben we nagepraat met ongeveer 60 bezoekers van de film. De film is ons gratis ter beschikking gesteld. De Israëlische ambassade in Den Haag heeft Israëlische wijn ter beschikking gesteld en onze stichting heeft gezorgd voor Israëlische hapjes.

Als bestuur hebben we diverse films bezocht van de andere jumelage/ zustersteden.

Via de Israelische Nederlander Frits de Wit kwamen we in contact met Hilla Medalia, de regisseur van deze film. Onze voorzitter heeft een ontmoeting met haar gehad in Amsterdam.